..welcome...

January 9, 2009 Friday, January 09, 2009 karya - karya Jaja Jeng

..pertama2 nye adalah selamat kembali tahun 2009.ini juga menandakan bhwa seluruh IPT akan memulakan perniagaan mereka mngutip yuran dri pelajar untuk sesi yang ke dua..terima kasih kepada unimas kerana telah mnolak yuran aku sebyak seribu lebih...sudah lama agak nyer aku tidak mngemas kini blog ini kerana kesibukan di rumah yang melampau...orng kate anak lelaki byk tnggungjawab..haha..bunyi nyer agak KLISE..

Ingin aku berkongsi cerita tentang pengalaman menaiki pesawat AK 5208, destinasi dri LCCT ke Kuching.."Welcome aboard for all the passengger, im pilot Ling Tze and your co-pilot NADIA now above 30 000 feet, we are on schedule arrival in Kuching but having a turbulence ahead,please fasten your seat belt and remain seated" pilot itu berkata melalui pembesar suara..ntah bagaimana pak cik di sebelah aku tersenyum..=D...agak sinis senyum nyer,xtau knape...selang beberapa minit pak cik tua itu mula mmbuke bicara dgn aku..rimas rasenye hendak mlayan orng tua itu,kerana aku tgh menderita sakit gusi,ketika dia hendak memperlekehkan keupayaan kaum wanita mengemudi pesawat itu..."ade jgk pompuan nk jdi laki ye,dok umah sudah"..huyooo..berbise gile..kenapa?pompuan xleh jadi pilot lak ke pak cik?pelik!...satu wasangka yang xpatut berlaku..”kalo xde dia pak cik,dah lame flight ni menjunam masuk laut china selatan kat bwh tu”chiiissiii~...memndangkan aku lelaki aku hanye mmpu tersenyum sdikit shja,xleh sym lebih2,nti gusi aku sakit lak,bru lepas operate gigi aku ni ha..bukan nye mahu bersekongkol dgn orng tua itu, tetapi jantina kami berdua tetap same,fhm2 la sendri….ha3…ape pun,pemikiran yang masih kolot itu tetap mnjadi kenangan bgi aku..dlm “ade lg manusia jenis ni,bile dorng2 yang same waktu dgn nye nk pupus?pupus la cepat,baru la hidup ini penuh dgn cabaran”…”Now we have landing at Kuching International Airport,if need any assistance please contact our ground staff,we are proud to fly with you n bla2…”…kiut gak ketua pramugari nih!!!sharon namenyer,sempat jgk aku menjenguk tdi,jodoh agaknyer..haha..

lagu.......a little piece of heaven by avenged seven fold



2 Response to "..welcome..."

  1. kamarul arifin Says:

    aku setuju sgt ngn hg nih.len kali hg 'lempang' je muka pakcik 2 lelaju.biar dia sedar sket.

  2. Jaja Jeng Says:

    xnk la aku lempang dia bro...nmpk cam ganas..kecut perut gua..hahahaha