..apa itu Zionis..

January 25, 2009 Sunday, January 25, 2009 karya - karya Jaja Jeng
...dulu2,aku ingat Zionis ini adalah yahudi, dan yahudi adalah jews dan jews di benci oleh En.Adolf Hitler....itu dulu....sedetik aku menyokong En.Adolf dan sempat aku mengidola kan nye kejap..sigh~..kecik2 dulu,mne tau pape...tetapi sekarang ini aku rase aku hendak menyokong En. Adolf versi yang ke dua..adalah kah lagi En,Adolf yang ke dua?mesti ade, cume mase yang akan menentukan dan semestinye modus operandi nue tottaly out with recent En.Adolf...hahaha.. aku nk cite sket pasal Yahudi yang korang patut tahu...Their religious isJudaism..Ustaz mereka called Rabbai..Kitab konon2 nye is Torah..Masjid or kuil mereka is Synagogue... orite...Zionis?dari tingkatan satu or dua lg aku dgr perkataan ini...ketika itu w=kawan2 ku memperjuangkan ideologi musik masing dan bergiat aktif dalam aRena 'ZINE'-->...bacenyer zainnn~..sebenarnye Zionis adalah satu pandangan politik yang didalangi oleh anasir2 yang berada di serata dunia..yang paling besar korang pn tau sume...FYI,pengasas Zionis adalah orang Israel sendri dan tahukah anda bhwa tidak sume orang yahudi yang menyokong pandanagn politik ini..Di Israel sendiri, ade kumpulan penganut agama Judaism yang menolk secara terang2 pandangan politk ini..mereka menyatakan bhwa ideologi ini mmbawa porak peranda kepada manusia sejagatdan semestinya kesengsaraan kepada warga Palestin!pandai pun...(ada jugak orng Israel yang baik ye, dan pandai)...malah anak2 muda Israel tidak mahu mengangkat senjata membunuh warga Palestine akan di penjara begitu sje dab ade yang lari meninggalkan negara mereka itu..negara ke?tempat mereka tggl kot..negara xsesuai.. kesimpulan nye Zionis ini adalah sebuah pertubuhan yang rasis la...so,ape2 yang bersifat rasis, individu tersebut adalah "Zionis"...aku ade satu situasi,soalan nyer ialah Zionis kah situasi di bawah? " Orang Melayu keluar berdemo kerana tanah rakyat Palestine di rampas tetapi mereka tidak pula bersuara apabila tanah-tanah Orang Penan di rampas. Atau tanah adat di Serawak satu demi satu dirampas oleh pemodal antarabangsa. " kredit tu tukartiub.blogspot.com same2 la kite fikirkan...kite hanye mmpu nmpak kuman si seberang benua di sana tpi terpijak gajah kita xnmpk..."lu pikir la sendri"...hahaha..kredit tu nabil raja lawak musim ke-2... lagu ketika ini....ALter bridge 'shed my skin'.. mood..kerinduan...uwa2~...=D...

anda rasa? 

3 Response to "..apa itu Zionis.."

  1. jeffry azizi jaafar Says:

    hg nih reformis dr penan ka?haha.

    aku x knl dia.tp rasa2 cam knl.

  2. Jaja_maXos Says:

    xda la dol..aku mengoogle aritu jumpe lak kan..ape salah nye..aku kan kat swk skg ni..byk etnik kat cni so,cmtu2 la...ai,kate xknal tpi mcm knal.cane tu bro?..

  3. Yonggu Says:

    aku x caya dol..aku mau tau apa reference ko..