[ Pensel Merah Tuala Putih ]

Assalamulaikum..
Dan Salam Perpaduan..
Dan Salam Satu Malaysia...

Tajuk nye xde kene mengena dgn entry yang beta nk tulis ni...


cume hendak berkongsi beberapa perkara yang aku buat+pikir+tgk beberapa bulan hari ni...


  1. lepak - Aktiviti paling best aku buat.Minggu lepas aku berpeluang lepak bersama kawan2 dari sekolah lame aku.Duduk bersembang sampai pkol 3 pagi sambil menyedut ape ape yang patut a.k.a 'download'.Topik pada hari itu yang di bualkan begitu biasa, soal kerja,pompuan,masalah negara,muzik,kenderaan bermotor and macam macam lg boy's toy stuff...aku tertarik dgn satu topik ini..keNegeraan...jarang2 sbenarnye bersembang pasal ini jika aku melakukan rutin lepak...Ini sume gara gara 'Couple of the year' Malaysia skg..xlain dan xbukan..abg sepul ngan pak cik nuar..kawan ku tibe emo sket dan berkate "why that Australian bastard nk masuk campur dlm kedaulatan undang2 Malaysia?suke suki je nk soh gugurkan dakwaan..WTF?"..aku sgt stuju dgn itu, kerana aku rase mereka tidak patut campur tgn dan kaki mereka dalam hal kenegaraan kita, kerana kita adalah Negara yang berdaulat..Betol ke salah hal abg sepu ngan pak cik nuar biarlah mahkamah yang tentukan..abis cite..*tibe tibe aku rase diri aku cukup Nationalist!...
  2. Weekday life circle - Kalau boleh aku nk wat live blogging pasal kitaran hidup aku sebagai 'penganggur'. Tapi apakan daya,tidak berdaya.Setiap pagi aku akan menghantar kaka kesayanganku pegi keje.Perjalanan agak mencabar kerana jalan sungguh 'lengang' Jalan Tun Razak.Di sebelah malam aku test memang 5 minit je anggaran jarak mengikut mase,tetapi di pagi hari boleh sampai 45 minit..sungguh 'lengang' aku cube berfikiran positif di sini. Keadaan nya masih sama pada ptng hari.Satu je aku puji para pengguna kenderaan bermotor di KL kerana mentaliti mereka adalah lain jika dibandingkan dgn penggune kenderaan bermotor di tempat aku.Kalau di KL, potong dulu baru signal pun orang xkisah la kot time time jammed ni sebab mesti drng pnh buat mende yang same juge. Cube buat aksi yang same di tempat aku,jawabnye adalah,kejar kete yang kurang ajar tu,suruh bhenti tepi..gaduh la..ape lg..hahaha...kate ank lelaki..
  3. kerja - FUBAR!damn...jika korang bertanye dgn aku sama ada aku dah kerja ke belum, dan jawapan yang korang dapat ialah "aku jadi blogger"..jgn tanye soalan yang same untuk kali kedua kerana apabila aku dah dpt kerja nti aku umum kat status Fb aku!...so korang akan tau dgn serta merta....
  4. UNIMAS - tempat aku menimba ilmu..Gile rindu gak time jadi student dulu..PTPTN yang paling best..ahahaha..RIndu sampai aku siap gune Google Earth tgk kawan2 aku yg kat sane tgh buat ape skg ni...sengal...
  5. Royalti or Wang Ihsan - agak2 penganggur macam aku ni dapat ihsan x dari Negeri aku yang tercinta???????...

p/s : hari2 mafia wars kat FB!.....





0 Response to "[ Pensel Merah Tuala Putih ]"